Zasady bezpieczeństwa

Poznaj zasady bezpieczeństwa:

Przypominamy o ważnych zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej EBO:

  • Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego identyfikatora, hasła do logowania, haseł i jednorazowych narzędzi autoryzacji, danych osobowych, nr pesel, nr dowodu osobistego, nazwiska panieńskiego matki,

  • Nie zapisuj nigdzie haseł ani PIN-u. Otrzymane z banku hasło lub PIN na wydruku, zapamiętaj, a następnie zniszcz,

  • Nie przechowuj haseł ani narzędzi autoryzacyjnych w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć, nie rób zdjęć kart kodów,

  • Nie używaj tego samego hasła, którego używasz do logowania się w banku, na innych stronach internetowych, skrzynek e-mail, portali społecznościowych,

  • Jeśli zmieniasz swoje hasło, wybierz takie, którego nie można łatwo odgadnąć – niech to będzie kombinacja liter i cyfr,

  • Na komputerze posiadaj aktualny program antywirusowy i regularnie skanuj dyski komputera,

  • Nie otwieraj wiadomości e-mail od nieznanych nadawców zawierających załączniki, np. załączone faktury, ponaglenia zapłaty, listy przewozowe,

  • Sprawdzaj regularnie wyciągi bankowe, dotyczące transakcji dokonywanych kartą płatniczą.

  • Nie zapisuj nr kart płatniczych w serwisach aukcyjnych, płatniczych,

  • Staraj się przy korzystaniu z bankowości elektronicznej używać własnego komputera, Zalecamy nie korzystać z bankowości elektronicznej z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi .

  • Nigdy nie odchodź od komputera, kiedy jesteś zalogowany na swoim rachunku bankowym,

  • Upewnij się, że poprawnie wylogowałeś się po zakończeniu działań na swoim rachunku poprzez opcję„Wyloguj”,

  • W razie otrzymania podejrzanych wiadomości e-mail lub jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój skontaktuj się telefonicznie z pracownikiem banku tel. +48 13 461 4985,

  • W razie problemów z zalogowaniem się do bankowości internetowej lub jej nieprawidłowym działaniem skontaktuj się telefonicznie z pracownikiem banku.

  • Szczegółowe informacje dotyczące aktualnych zagrożeń występujących w Internecie można znaleźć na stronie https://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci .

Pamiętaj również, że Bank nigdy:

  • nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (w szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, nr karty);
  • nie wymaga podania kodu z karty kodów w czasie logowania do serwisu transakcyjnego;
  • nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
  • nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
  • nie prosi o wykonanie przelewów testowych;
  • nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do logowania do serwisu transakcyjnego.
  • nie wysyła do klientów wiadomości e-mail w których prosi podanie danych o odblokowanie dostępu
Jeżeli posiadasz telefon z systemem Android bądź ostrożny podczas instalowania nowych aplikacji na telefon,

Szkodliwa aplikacja może podszywać się pod inne znane aplikacje bądź oferować nowe funkcjonalności. Pamiętaj więc, aby przede wszystkim:

  • nie instalować aplikacji pobranych spoza oficjalnych sklepów, w tym poprzez linki przesłane w wiadomościach SMS, e-mail, messenger,

  • weryfikować dostępne informacje o aplikacji, np. opinie użytkowników, datę pierwszej publikacji, twórcę aplikacji, itp.,

  • zwracać uwagę jakich uprawnień wymaga aplikacja – jeśli żąda uprawnień do odbierania i wysyłania SMS-ów, to istnieje ryzyko przejęcia kodów autoryzacyjnych wysyłanych przez bank.

    Jeżeli Twój telefon został zainfekowany:

  • natychmiast zmień hasło do systemu bankowości internetowej,

  • zmień PIN do aplikacji mobilnej banku,

  • przywróć ustawienia fabryczne w telefonie

„Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym. Wirus instaluje się poprzez załączniki w wiadomościach e-mail na komputerze klienta i blokuje połączenie ze stroną bankowości internetowej Banku. Klient przekierowywany jest na fałszywą stronę, ale wyglądającą identycznie jak prawdziwa strona Banku. Następnie po podaniu loginu i hasła klient proszony jest o podanie kodu jednorazowego. Tym samym dane logowania klient zdradza przestępcom.
Prosimy o zachowanie ostrożności. Bank nigdy nie przesyła żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkowników. Każda taka wiadomość przesłana w mailu wygenerowana została przez przestępców.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Banku.”

Scroll to Top